Załącznik 1 do uchwały nr 2/2025/2026

Rady Pedagogicznej

 Publiczne Przedszkole Samorządowe nr 2 w Jaworzu

 

 

Roczny plan pracy Publicznego Przedszkola Samorządowego nr 2  w Jaworzu  

,,Wesołe Przedszkole”

na rok szkolny 2025/2026

 

 

Plan zaopiniowany pozytywnie

Uchwałą Rady Pedagogicznej nr 2/2025/2026 z dnia 28.08.2025r.

 

 

 

 

Zawartość planu rocznego na rok szkolny 2025/2026    

Wstęp.................................................................................................................................................................... 3

Podstawa prawna.................................................................................................................................................. 3

  1. Cele priorytetowe przedszkola na rok szkolny 2025/2026................................................................................ 4
  2. Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań............................................... 6

2.1. Zadania wynikające z wniosków z diagnozy pracy przedszkola............................................................... 6

2.2. Zadania wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026...................... 7

  1. Realizacja zadań wynikających z działalności statutowej przedszkola............................................................ 16

3.1 Udział dzieci i nauczycieli w konkursach................................................................................................. 16

3.2 Organizacja imprez i uroczystości ogólnoprzedszkolnych........................................................................ 16

3.3 Współpraca ze środowiskiem lokalnym.................................................................................................... 17

3.4 Przydział zadań i zajęć dodatkowych nauczycielom................................................................................. 18

3.5 Zespoły zadaniowe nauczycieli................................................................................................................. 19

           

 

 

Wstęp

            Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2024/2025 Roczny plan pracy uwzględnia ponadto:

  • kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEN na rok szkolny 2025/2026
  • treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz statutu przedszkola
  • treści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego
  • wnioski sformułowane na posiedzeniu rady pedagogicznej kończącym rok szkolny 2024/2025
  • diagnozę potrzeb i zainteresowań
  • oczekiwania rodziców względem przedszkola

Podstawa prawna

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ustalone na rok 2025/2026

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe

Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty

Rozporządzenie z dnia 25 sierpnia 2017 r.  w sprawie nadzoru pedagogicznego

Rozporządzenie z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek

Rozporządzenie MEN z dnia 28 lutego  2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli

Rozporządzenie MEN z dnia z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (…)

Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach

Rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 r.  w sprawie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych

Rozporządzenie MENiS z dnia 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach

Rozporządzenie MEN z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki

Rozporządzenie  MEN z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego

 

 

 

 

1. Cele priorytetowe przedszkola na rok szkolny 2025/2026

Wnioski wynikające z diagnozy pracy przedszkola

Wnioski wynikające z nadzoru sprawowanego przez dyrektora przedszkola

Kierunki polityki oświatowej państwa

na rok szkolny 2025/2026

 (w zakresie dotyczącym przedszkoli):

 

Wnioski z nadzoru dyrektora za rok 2024/2025

 

1)      Kontynuacja działań podjętych w minionym roku szkolnym tj.:

-uwzględnianie w procesie kształcenia  działań dotyczących zróżnicowanych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci;

-podnoszenie efektywności procesu edukacyjnego realizowanego z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych;

-działania w zakresie rozwoju aktywności ruchowej dzieci i ich rodziców poprzez stosowanie nowatorskich form i metod pracy;

-współorganizowanie z rodzicami i dziećmi przedsięwzięć dydaktyczno-wychowawczych, okolicznościowych, rekreacyjnych,

-angażowanie rodziców w uczestnictwo w przedszkolnych imprezach okolicznościowych;

2)      Wspierać i zachęcać nowych nauczycieli początkujących do podnoszenia kwalifikacji, doskonalenia zawodowego i wykorzystywania zdobytej wiedzy w czasie pracy z dziećmi.

3)      Należy kontynuować diagnozę potrzeb dzieci i na bieżąco dostosować metody i formy pracy z dzieckiem oraz współpracę ze specjalistami.

1.      Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych
w kształceniu ogólnym.

2.      Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej - kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych
i obywatelskich, odpowiedzialności za region
i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne
 i innych.

3.      Promocja zdrowego trybu życia w szkole - kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów.

4.      Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych.

5.      Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci. Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

6.      *Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców. Wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.- nie dotyczy

7.      *Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii. Nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych. – nie dotyczy

8.      Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.

9.       

 

 

- Dokonać modernizacji strony internetowej przedszkola - zwiększyć dostępność placówki w zakresie dostępności cyfrowej.

 

 

-W dalszym ciągu dostosowywać metody i formy pracy przy uwzględnianiu diagnozy dzieci oraz współpracy ze specjalistami.

 

-W roku szkolnym 2025/2026 diagnozę pracy przedszkola przeprowadzić w ramach

współpracy z rodzicami oraz wspierania dzieci w kryzysach psychicznych i ogólnie rozumianego zdrowia psychicznego.

2. Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań

2.1. Zadania wynikające z wniosków z diagnozy pracy przedszkola

 

L.p.

Wniosek z diagnozy pracy przedszkola

 Zadania do realizacji

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

Dokonać modernizacji strony internetowej przedszkola - zwiększyć dostępność placówki w zakresie dostępności cyfrowej

 

Zmodernizowanie strony internetowej we współpracy z informatykiem, zmiana szaty graficznej, utworzenie nowych zakładek.

Podjęcie działań mających na celu zwiększenie dostępności cyfrowej.

Do końca października 2025

Zespół do spraw promocji

2.

W dalszym ciągu dostosowywać metody i formy pracy przy uwzględnianiu diagnozy dzieci oraz współpracy ze specjalistami.

 

Prowadzenie obserwacji dzieci.

Stała współpraca specjalistów, wychowawców grup oraz rodziców.

Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Bielsku-Białej.

 

Cały rok szkolny

Dyrektor Psycholog, Pedagog specjalny

Nauczycielki wszystkich grup

Specjaliści

3.

W roku szkolnym 2025/2026 diagnozę pracy przedszkola przeprowadzić  pod kątem

współpracy przedszkola z rodzicami oraz wspierania dzieci w kryzysach psychicznych
i ogólnie rozumianego zdrowia psychicznego.

Organizacja biblioteczki dla rodziców o tematyce zdrowia psychicznego dzieci oraz sposobów radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.

Systematyczne konsultacje i rozmowy.

Organizacja konkursu plastycznego dla dzieci i rodziców ,, Moje emocje mają kolory?”

Cały rok szkolny

 

 

Styczeń/Luty

Dyrektor + Nauczycielki wszystkich grup

 

Psycholog Pedagog Specjalny

 

 

 

 

2.2 Zadania wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026

PRIORYTET 3

Promocja zdrowego trybu życia w przedszkolu – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej dzieci

Zadania

Termin

Odpowiedzialni

Rozwijanie sprawności fizycznej i  nawyku aktywności ruchowej

1.

Zapewnienie codziennej aktywności ruchowej przedszkolaków w formie ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych, z przyborami lub bez nich, umożliwiających wykonanie różnych form ruchu (zabawy bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne)

W ciągu roku szkolnego

Nauczycielki wszystkich grup

2.

Przeprowadzanie ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała,

Uświadamianie dzieciom konieczności zachowania ergonomii oraz higieny pracy i zabawy – prawidłowa postawa ciała podczas zabaw stolikowych/kolorowania, siedzenia w kręgu.

W ciągu roku szkolnego

Nauczycielki wszystkich grup

3.

Codzienna organizacja zajęć na świeżym powietrzu w każdej grupie wiekowej (w miarę możliwości),

w tym spacery, zajęcia terenowe.

W ciągu roku szkolnego

Nauczycielki wszystkich grup

4.

Wykorzystywanie przez nauczycieli różnorodnych metod pobudzających dzieci do aktywności fizycznej tj. gimnastyka twórcza R. Labana, K. Orfa, gimnastyki rytmicznej A. i M. Kniessów oraz ruchu rozwijającego W. Sherborne, opowieść ruchowa Josefa Gotfryda Tulina

W ciągu roku szkolnego

Nauczycielki wszystkich grup

5.

Organizowanie zabaw rytmicznych przy muzyce i piosenkach/zabaw tanecznych/zumba/aerobik

Wykorzystywanie w pracy metody aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss, „Edukacji przez Ruch” Doroty Dziamskiej, metody KLANZY

W ciągu roku szkolnego

Nauczycielki wszystkich grup

6.

Informacje dla rodziców nt. znaczenia aktywności ruchowej dla dzieci na gazetce dla rodziców, stronie Internetowej.

W ciągu roku szkolnego

J.Sz.

7.

,,Gimnastyka buzi i języka”- zajęcia logorytmiczne K. Pasierbek

W ciągu roku szkolnego

K.P.

8.

Wyjście do Szkoły Podstawowej nr  2 w Jaworzu- uczestnictwo dzieci w lekcji wychowania fizycznego prowadzonej przez nauczyciela szkoły. Zwiedzanie kompleksu sportowego

Maj/

Czerwiec 2026

Nauczycielki starszych grup

9.

Wzbogacenie bazy przedszkola w przybory sportowe.

W ciągu roku szkolnego

Dyrektor

Spodziewane efekty

•      zachęcenie dzieci do udziału w spacerach, wycieczkach

•      poznanie przez dzieci różnorodnych form aktywnego wypoczynku

•      poznanie przez dzieci zasad rywalizacji sportowej

•      nabycie przez dzieci umiejętności współpracy w zespole podczas aktywności ruchowej

•      doskonalenie umiejętność pokonywania przez dzieci własnych słabości

•      ukształtowanie umiejętność rozładowywania napięć i emocji poprzez aktywność fizyczną

Kształtowanie zachowań służących zdrowiu - zdrowe odżywianie i higiena

1

Pogłębienie wiedzy dzieci na temat zdrowia– tematyka tygodniowa na temat zdrowia i zdrowego odżywiania/ciała człowieka i higieny

W ciągu roku szkolnego

Nauczycielki wszystkich grup

2.

Kształtowanie u przedszkolaków nawyków dbania o zdrowie i higienę osobistą:

–        ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu)

–        dbanie o higienę poprzez: mycie zębów po posiłkach, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu.

W ciągu roku szkolnego

Nauczycielki wszystkich grup

3.

Przeprowadzenie zajęć z kalendarza świąt nietypowych (*dowolnie wybrane przez nauczycieli grup):

–        Światowy dzień pierwszej pomocy

–        Światowy dzień mycia rąk

–        Dzień dyni

–        Dzień marchewki

–        Dzień logopedy

II połowa września 2025

*15.10.2025

 

*31.10.2025.

*03.04.2026

06.03.2026

Nauczciele wszystkich grup

K.P.

Spodziewane efekty:

•        nabywanie i wzbogacenie  wiedzy dzieci na temat zdrowia

•        kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego i innych

•        kształtowanie umiejętności określonych mianem życiowych

•        podniesienie jakości oraz ewaluacja działań podejmowanych na rzecz zdrowia dzieci przez nauczycieli

•        przekazanie dzieciom wzorców „zdrowego życia”

Pierwsza pomoc

1.

Utrwalenie znajomości numerów ratunkowych  wśród dzieci oraz poznanie informacji jakie należy udzielić dyspozytorowi pogotowia

W ciągu roku szkolnego

Nauczycielki wszystkich grup

2.

Preorientacja zawodowa w przedszkolu – zorganizowanie spotkania z ratownikiem medycznym/pielęgniarką lub lekarzem

W ciągu roku szkolnego

R.U.

T.H.

Spodziewane efekty:

•        nabywanie i wzbogacenie  wiedzy dzieci na temat zachowania się w różnych zagrażających sytuacjach życiowych

•        nabycie umiejętności prawidłowego wezwania pomocy

•        poznanie specyfikacji pracy ratownika/lekarza/pielęgniarki

 

PRIORYTET 2

Przedszkole miejscem edukacji obywatelskiej -  kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za  region i ojczyznę, dbałość o bezpieczeństwo własne i innych.

Zadania

Termin

Odpowiedzialni

Edukacja obywatelska

1.

Rozwijanie zdolności skutecznego angażowania się na rzecz wspólnego lub publicznego interesu poprzez promowanie idei wolontariatu na terenie przedszkola. Zaangażowanie przedszkola w akcje charytatywne o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim.

W ciągu roku szkolnego

Zgodnie z przydziałem zadań dodatkowych.

2.

Organizacja: "Dnia praw dziecka" w przedszkolu przy jednoczesnym akcentowaniu obowiązków dzieci w domu i przedszkolu, zależnych od wieku i możliwości dzieci.

20.11.2025

Nauczycielki wszystkich grup

3.

Wdrażanie dzieci do świadomego podejmowania decyzji poprzez organizowanie gier i zabaw decyzyjnych (gry planszowe, symulacje społeczne). Umożliwienie dzieciom podejmowania prób decydowania w ważnych dla niego sprawach, indywidualnie i w ramach działań grupy rówieśniczej.

W ciągu roku szkolnego

Nauczycielki wszystkich grup

Spodziewane efekty:

•        wzmocnienie u dzieci wiary we własne możliwości

•        nabywanie i wzbogacenie  wiedzy dzieci na temat praw dziecka

•        rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci (kompetencje obywatelskie)

Kształtowanie postaw społecznych

1.

Obchody „Dnia Przedszkolaka” – podkreślanie wartości przedszkola w rozwoju i edukacji dzieci, czerpanie radości przez dzieci z bycia przedszkolakiem.

Wrzesień

Nauczycielki wszystkich grup

( organizacja nauczycielki grup staryszch)

2.

Budowanie poczucia bliskości i bezpieczeństwa w grupie dzięki zabawom integracyjnym/z wykorzystaniem metody KLANZA

Cały rok szkolny

Nauczycielki wszystkich grup

3.

Dbałość o zdrowie psychiczne dzieci poprzez organizowanie zabaw relaksacyjnych i wyciszających, wprowadzenie elementów bajkoterapii, muzykoterapii, czytanie dzieciom literatury terapeutycznej, zorganizowanie „Kącika relaksacji/wyciszenia” w salach.

W ciągu roku szkolnego

Nauczycielki wszystkich grup

4.

Nauka rozwiązywania konfliktów przez dzieci .

W ciągu roku szkolnego

Pedagog specjalny

5.

Pełnienie przez dzieci dyżurów – ustalenie wspólnie z dziećmi zasad wyboru dyżurnych oraz sposobu realizacji zadań dyżurnego

W ciągu roku szkolnego

Nauczycielki wszystkich grup

Spodziewane efekty:

•        nabycie przez dzieci umiejętności dyskutowania i słuchania innych oraz umiejętności dokonywania wyborów.

•        nabycie umiejętności rozumienia potrzeb i trudności innych

•        poznanie strategii radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych

•        doskonalenie umiejętności wyrażania własnych uczuć

 

 

Kształtowanie postaw patriotycznych,  odpowiedzialności za  region i ojczyznę

1.

Realizacja tematyki tygodniowej: "Polska moja ojczyzna". Rozwijanie poczucia przynależności narodowej − oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno Polski.

Listopad 2025

Maj 2026

Nauczycielki wszystkich grup

2.

Uroczysta akademia w ramach obchodów rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości - wspólne śpiewanie hymnu narodowego.  Udział w akcji MEN: "Szkoła do hymnu" (jeśli ministerstwo będzie kontynuowało akcję w 2025)

Listopad 2025

Nauczycielki grup młodszych- organizacja

3.

Zapoznanie dzieci z wybranymi symbolami związanymi z regionami Polski ukrytymi w podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach, np.  „Wars i Sawa”,  „Bazyliszek”, „O warszawskiej syrence”, „Smok wawelski”

W ciągu roku szkolnego

Nauczycielki wszystkich grup

4.

Utrwalenie polskich symboli narodowych, kształtowanie poczucia szacunku do symboli narodowych.

Listopad 2025

Maj 2026

Nauczycielki wszystkich grup

5.

Wykorzystanie książek i publikacji do rozwijania u dzieci poczucia tożsamości narodowej – stworzenie przez nauczycieli bibliografii we współpracy z Gminną Biblioteką

Cały rok szkolny

K.P., B.B.

Spodziewane efekty:

•        rozwijanie u  dzieci poczucia tożsamości narodowej

•        nabycie przez dzieci umiejętności rozpoznawania symboli narodowych (godło, flaga, hymn),umiejętności nazywania wybranych symboli związanych z regionami Polski ukrytych w podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach

•        opanowanie umiejętność odpowiedniego zachowania się w obecności symboli narodowych i religijnych oraz w miejscach szczególnie związanych z historia narodu i ojczyzny

 

 

PRIORYTET 4

Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień

Zadania do realizacji

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

Organizacja bilblioteczki dla rodziców z książkami o tematyce profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci.

Cały rok szkolny

Dyrektor/ Psycholog/ Pedagog specjalny

2.

Utrzymywanie stałego kontaktu z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Bielsku-Białej

Cały rok szkolny

Dyrektor/ Psycholog/ Pedagog specjalny

Specjaliści, wychowawcy grup

3.

Uczestnictwo w akcji „Dzień bezpiecznego internetu” – inicjatywie mającej na celu informowanie o zagrożeniach płynących z sieci oraz promowanie bezpieczeństwa informatycznego.

11.02.2026

W.K.

J.Sz.

Psycholog

4.

,,Skarpetkowa terapia emocji”- ogólnopolski projekt edukacyjno-terapeutyczny autorstwa Anny Kaim

Cały rok szkolny

Pedagog specjalny – W.K.,

Psycholog K.B., Nauczycielki wszystkich grup

Spodziewane efekty:

•      wzrost świadomości dzieci o negatywnych konsekwencjach związanych z nadmiernego korzystaniem z internetu/gier komputerowych

•      umacnianie poczucia własnej wartości

•      rozwijanie empatii, współpracy rówieśniczej

•      nauka radzenia sobie z kryzysami

•      nauka budowania dobrych relacji

 

PRIORYTET 8

Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości dziecka poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.

Zadania

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

Innowacja pedagogiczna autorstwa Katarzyny Pasierbek ,,Wesołe sylabki”- nauka wczesnego czytania metodą sylabową w oparciu o elementy metody symultaniczno-sekwencyjnej autorstwa Jagody Cieszyńskiej

Cały rok szkolny

K.P. + Wszyscy nauczyciele

2.

Systematyczne prowadzenie zajęć matematycznych oraz zabaw badawczych z wykorzystaniem naturalnych okazów (owoce, warzywa, kwiaty sezonowe, żołędzie, kasztany itp.) oraz przedmiotów codziennego użytku

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

3.

Organizacja „Dnia Matematyki”w przedszkolu

13.03.2026

Nauczyciele grup

4.

Planowanie zajęć z zakresu podstaw kodowania z wykorzystaniem maty do kodowania, gier edukacyjnych z użyciem ,,Bee-Bot’a” oraz ,,Ozobot’a”.

Cały rok szkolny

Chętni Nauczyciele

B.B.

5.

Wzbogacanie bazy przedszkolnej w pomoce dydaktyczne ułatwiające organizację i podnoszące atrakcyjność zajęć matematycznych.

Cały rok szkolny

Dyrektor

Nauczyciele grup

6.

Zorganizowanie kącika przyrody, gromadzenie materiału przyrodniczego  i uzupełnianie go na bieżąco (sezonowość).

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

7.

Spacery i wycieczki, obserwacja przyrody. Rozumienie istoty zmian zachodzących w świecie roślin i zwierząt, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów zapachów.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

Spodziewane efekty:

•        wsparcie rozwoju poznawczego dzieci zarówno uzdolnionych, jak i dzieci z trudnościami - rozbudzanie ciekawości poznawczej oraz umiejętności obserwacji i wnioskowania

•        wzbogacania wiedzy matematycznej i przyrodniczej, kształtowanie dojrzałości szkolnej

•        wzbogacenie warsztatu nauczycieli

•        budzenie przyjaznego stosunku do roślin i zwierząt poprzez kształtowanie właściwych postaw i zachowań

•        wdrożenie do nauki czytania metodą sylabową

 

 

 

 

3. Realizacja zadań wynikających z działalności statutowej przedszkola

 

3.1 Udział dzieci i nauczycieli w konkursach

Udział w konkursach organizowanych przez instytucje zewnętrzne: plastycznych, muzycznych, recytatorskich, przyrodniczych i ekologicznych.

Korzystanie z bazy konkursów na stronach:

https://blizejprzedszkola.pl/konkursy

https://konkursydladzieci.eu/

Organizacja konkursu przez przedszkole ,,Jakim kwiatem jest moja mama?” – konkurs plastyczny Kwiecień/Maj 2026 Dyrektor + Chętne nauczycielki

3.2 Organizacja imprez i uroczystości ogólnoprzedszkolnych

Lp.

Nazwa imprezy/uroczystości

Termin realizacji

Uwagi

1.

Korowód Dożynkowy

Wrzesień 2025

Dyrektor

2.

Dzień Przedszkolaka połączony z Pasowaniem na Przedszkolaka -   na sportowo (uroczystość w ogrodzie przedszkolnym)

Wrzesień 2025

K.P., B.B., M.G.

Pom.naucz.: K.J., L.K.

3.

„Święto Niepodległości Polski” – udział w akcji „Do hymnu” – wspólny śpiew

Listopad 2025

T.H., R.U..

 Pom. naucz.: J.Z.,L.D.

4.

Dzień Pluszowego Misia

Listopad 2025

W grupach

5.

Mikołajki

Grudzień 2025

Dyrektor, K.P., B.B., M.G.

Pom. naucz. L.D., J.Z.,

-Paczki dla dzieci : Nauczycielki wszystkich grup

6.

Bal karnawałowy

Styczeń 2026

K.P.-prowadzenie B.B.

Nauczycielki wszystkich grup

Pom. naucz.  K.J., L.K

7.

Dzień Babci i Dzień Dziadka

Styczeń 2026

Nauczycielki wszystkich grup

8.

Powitanie wiosny

Marzec 2026

W grupach

9.

Spotkanie z Kurką i Zającem

Marzec 2026

K.P., B.B., M.G.

Pom naucz. K.J., L.K.

9.

Światowy Dzień Ziemi

Kwiecień 2026

W grupach

11.

Piknik Rodzinny

Maj/Czerwiec 2026

Nauczycielki wszystkich grup

12.

Pożegnanie Starszaków

Czerwiec 2026

Nauczycielski starszych grup

Pom. naucz. K.J., L.K.

3.3 Współpraca ze środowiskiem lokalnym

L.p.

Instytucje

Osoba odpowiedzialna

Termin

1.

Cykl spotkań z ciekawymi ludźmi – rodzicami przedszkolaków (doradztwo zawodowe)

Nauczycielki wszystkich grup

Zgodnie z tematyką zajęć

2.

Szkoła Podstawowa nr 2 w Jaworzu

Nauczycielki starszych grup

Maj/Czerwiec 2026

3.

Gminna Biblioteka

Nauczycielki wszystkich grup

Zgodnie z tematyką zajęć

4.

Poradnia psychologiczno-pedagogiczna

Psycholog i Pedagog

Zgodnie z aktualnymi potrzebami

5.

Nadleśnictwo

Nauczycielki wszystkich grup

Kwiecień 2026

6.

Policja

Dyrektor + Nauczycielki wszystkich grup

Wrzesień/ Październik 2025

7.

Straż pożarna

Dyrektor + Nauczycielki wszystkich grup

Wrzesień/

Październik 2025

8.

Lokalne media – promocja przedszkola ,,Echo Jaworza”

Sz.J.

Na bieżąco w ciągu roku

3.4 Przydział zadań i zajęć dodatkowych nauczycielom

Lp.

Zadanie dodatkowe

Nazwisko i imię nauczyciela

1.

Protokolant.

Koordynator współpracy z przedstawicielem Podręcznikarni.

Stroje.

Biedroń Bogusława

2.

Zabawki ogrodowe.

Gluza Monika

3.

Zabawki ogrodowe

Habas Teresa

4.

Dbałość o wystrój I piętra.

Urban Renata

5.

Prowadzenie logo rytmiki w każdej grupie.

 Prowadzenie uroczystości przedszkolnych.

Przygotowywanie dzieci do konkursów i występów zewnętrznych/ przeglądów.

Koordynator do spraw zakupu materiałów i przyborów papierniczych.

Stroje.

Pasierbek Katarzyna

6.

Uaktualnianie strony internetowej przedszkola.

Koordynator do spraw dostępności przedszkola.

Koordynator do sparaw Ochrony Małoletnich

Kubala Wioletta

7.

Uaktualnianie strony internetowej przedszkola.

Gazetka dla rodziców - ogłoszenia.

Organizacja akcji charytatywnych.

Wyszukiwanie i prowadzenie konkursów dla dzieci.

Współpraca z redakcją „Echo Jaworza”.

Szimke Justyna

9.

Koordynator do spraw zakupu materiałów i przyborów papierniczych.

Koordynator do spraw udzielania I pomocy.

Walusiak Monika

 

3.5 Zespoły zadaniowe nauczycieli

Lp.

Nazwa zespołu

Skład zespołu

Koordynator zespołu

 Terminy realizacji

1.

Zespół do spraw dokumentacji

Wilczek Karolina

Biedroń Bogusława

Pasierbek Katarzyna

Karolina Wilczek

Cały rok szkolny zgodnie z potrzebami

2.

Zespół do spraw Rekrutacji

Pasierbek Katarzyna

Biedroń Bogusława

Gluza Monika

Habas Teresa

Pasierbek Katarzyna

Zgodnie z Zarządzeniami Organu Prowadzącego

3.

Zespół do spraw promocji

Urban Renata

Szimke Justyna

Kubala Wiolett

Szimke Justyna

Cały rok szkolny

4.

Zespół do spraw wewnętrznego doskonalenia nauczycieli

 i awansu zawodowego

 Biedroń Bogusława

Pasierbek Katarzyna

Gluza Monika

Habas Teresa

Szimke Justyna

Biedroń Bogusława

Cały rok szkolny

5.

Zespół d/s pomocy

psychologiczno-pedagogicznej

Pasierbek Katarzyn

Rusin Wioletta

Szimke Justyna

Walusiak Monika

Dyrektor

Pasierbek Katarzyna

Cały rok szkolny