Załącznik 1 do uchwały nr 2/2025/2026
Rady Pedagogicznej
Publiczne Przedszkole Samorządowe nr 2 w Jaworzu
Roczny plan pracy Publicznego Przedszkola Samorządowego nr 2 w Jaworzu
,,Wesołe Przedszkole”
na rok szkolny 2025/2026
Plan zaopiniowany pozytywnie
Uchwałą Rady Pedagogicznej nr 2/2025/2026 z dnia 28.08.2025r.
Zawartość planu rocznego na rok szkolny 2025/2026
Wstęp.................................................................................................................................................................... 3
Podstawa prawna.................................................................................................................................................. 3
- Cele priorytetowe przedszkola na rok szkolny 2025/2026................................................................................ 4
- Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań............................................... 6
2.1. Zadania wynikające z wniosków z diagnozy pracy przedszkola............................................................... 6
2.2. Zadania wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026...................... 7
- Realizacja zadań wynikających z działalności statutowej przedszkola............................................................ 16
3.1 Udział dzieci i nauczycieli w konkursach................................................................................................. 16
3.2 Organizacja imprez i uroczystości ogólnoprzedszkolnych........................................................................ 16
3.3 Współpraca ze środowiskiem lokalnym.................................................................................................... 17
3.4 Przydział zadań i zajęć dodatkowych nauczycielom................................................................................. 18
3.5 Zespoły zadaniowe nauczycieli................................................................................................................. 19
Wstęp
Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2024/2025 Roczny plan pracy uwzględnia ponadto:
- kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEN na rok szkolny 2025/2026
- treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz statutu przedszkola
- treści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego
- wnioski sformułowane na posiedzeniu rady pedagogicznej kończącym rok szkolny 2024/2025
- diagnozę potrzeb i zainteresowań
- oczekiwania rodziców względem przedszkola
Podstawa prawna
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ustalone na rok 2025/2026
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
Rozporządzenie z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego
Rozporządzenie z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek
Rozporządzenie MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
Rozporządzenie MEN z dnia z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (…)
Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych
Rozporządzenie MENiS z dnia 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach
Rozporządzenie MEN z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki
Rozporządzenie MEN z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego
1. Cele priorytetowe przedszkola na rok szkolny 2025/2026
|
Wnioski wynikające z diagnozy pracy przedszkola |
Wnioski wynikające z nadzoru sprawowanego przez dyrektora przedszkola |
Kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026 (w zakresie dotyczącym przedszkoli): |
|
|
Wnioski z nadzoru dyrektora za rok 2024/2025
1) Kontynuacja działań podjętych w minionym roku szkolnym tj.: -uwzględnianie w procesie kształcenia działań dotyczących zróżnicowanych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci; -podnoszenie efektywności procesu edukacyjnego realizowanego z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych; -działania w zakresie rozwoju aktywności ruchowej dzieci i ich rodziców poprzez stosowanie nowatorskich form i metod pracy; -współorganizowanie z rodzicami i dziećmi przedsięwzięć dydaktyczno-wychowawczych, okolicznościowych, rekreacyjnych, -angażowanie rodziców w uczestnictwo w przedszkolnych imprezach okolicznościowych; 2) Wspierać i zachęcać nowych nauczycieli początkujących do podnoszenia kwalifikacji, doskonalenia zawodowego i wykorzystywania zdobytej wiedzy w czasie pracy z dziećmi. 3) Należy kontynuować diagnozę potrzeb dzieci i na bieżąco dostosować metody i formy pracy z dzieckiem oraz współpracę ze specjalistami. |
1. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych 2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej - kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych 3. Promocja zdrowego trybu życia w szkole - kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów. 4. Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych. 5. Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci. Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej. 6. *Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców. Wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.- nie dotyczy 7. *Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii. Nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych. – nie dotyczy 8. Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce. 9. |
|
- Dokonać modernizacji strony internetowej przedszkola - zwiększyć dostępność placówki w zakresie dostępności cyfrowej.
-W dalszym ciągu dostosowywać metody i formy pracy przy uwzględnianiu diagnozy dzieci oraz współpracy ze specjalistami.
-W roku szkolnym 2025/2026 diagnozę pracy przedszkola przeprowadzić w ramach współpracy z rodzicami oraz wspierania dzieci w kryzysach psychicznych i ogólnie rozumianego zdrowia psychicznego. |
2. Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań
2.1. Zadania wynikające z wniosków z diagnozy pracy przedszkola
|
L.p. |
Wniosek z diagnozy pracy przedszkola |
Zadania do realizacji |
Termin |
Osoby odpowiedzialne |
|
1. |
Dokonać modernizacji strony internetowej przedszkola - zwiększyć dostępność placówki w zakresie dostępności cyfrowej
|
Zmodernizowanie strony internetowej we współpracy z informatykiem, zmiana szaty graficznej, utworzenie nowych zakładek. Podjęcie działań mających na celu zwiększenie dostępności cyfrowej. |
Do końca października 2025 |
Zespół do spraw promocji |
|
2. |
W dalszym ciągu dostosowywać metody i formy pracy przy uwzględnianiu diagnozy dzieci oraz współpracy ze specjalistami.
|
Prowadzenie obserwacji dzieci. Stała współpraca specjalistów, wychowawców grup oraz rodziców. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Bielsku-Białej.
|
Cały rok szkolny |
Dyrektor Psycholog, Pedagog specjalny Nauczycielki wszystkich grup Specjaliści |
|
3. |
W roku szkolnym 2025/2026 diagnozę pracy przedszkola przeprowadzić pod kątem współpracy przedszkola z rodzicami oraz wspierania dzieci w kryzysach psychicznych |
Organizacja biblioteczki dla rodziców o tematyce zdrowia psychicznego dzieci oraz sposobów radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Systematyczne konsultacje i rozmowy. Organizacja konkursu plastycznego dla dzieci i rodziców ,, Moje emocje mają kolory?” |
Cały rok szkolny
Styczeń/Luty |
Dyrektor + Nauczycielki wszystkich grup
Psycholog Pedagog Specjalny |
2.2 Zadania wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026
|
PRIORYTET 3 Promocja zdrowego trybu życia w przedszkolu – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej dzieci |
|||
|
Zadania |
Termin |
Odpowiedzialni |
|
|
Rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej |
|||
|
1. |
Zapewnienie codziennej aktywności ruchowej przedszkolaków w formie ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych, z przyborami lub bez nich, umożliwiających wykonanie różnych form ruchu (zabawy bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne) |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
2. |
Przeprowadzanie ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała, Uświadamianie dzieciom konieczności zachowania ergonomii oraz higieny pracy i zabawy – prawidłowa postawa ciała podczas zabaw stolikowych/kolorowania, siedzenia w kręgu. |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
3. |
Codzienna organizacja zajęć na świeżym powietrzu w każdej grupie wiekowej (w miarę możliwości), w tym spacery, zajęcia terenowe. |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
4. |
Wykorzystywanie przez nauczycieli różnorodnych metod pobudzających dzieci do aktywności fizycznej tj. gimnastyka twórcza R. Labana, K. Orfa, gimnastyki rytmicznej A. i M. Kniessów oraz ruchu rozwijającego W. Sherborne, opowieść ruchowa Josefa Gotfryda Tulina |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
5. |
Organizowanie zabaw rytmicznych przy muzyce i piosenkach/zabaw tanecznych/zumba/aerobik Wykorzystywanie w pracy metody aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss, „Edukacji przez Ruch” Doroty Dziamskiej, metody KLANZY |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
6. |
Informacje dla rodziców nt. znaczenia aktywności ruchowej dla dzieci na gazetce dla rodziców, stronie Internetowej. |
W ciągu roku szkolnego |
J.Sz. |
|
7. |
,,Gimnastyka buzi i języka”- zajęcia logorytmiczne K. Pasierbek |
W ciągu roku szkolnego |
K.P. |
|
8. |
Wyjście do Szkoły Podstawowej nr 2 w Jaworzu- uczestnictwo dzieci w lekcji wychowania fizycznego prowadzonej przez nauczyciela szkoły. Zwiedzanie kompleksu sportowego |
Maj/ Czerwiec 2026 |
Nauczycielki starszych grup |
|
9. |
Wzbogacenie bazy przedszkola w przybory sportowe. |
W ciągu roku szkolnego |
Dyrektor |
|
Spodziewane efekty • zachęcenie dzieci do udziału w spacerach, wycieczkach • poznanie przez dzieci różnorodnych form aktywnego wypoczynku • poznanie przez dzieci zasad rywalizacji sportowej • nabycie przez dzieci umiejętności współpracy w zespole podczas aktywności ruchowej • doskonalenie umiejętność pokonywania przez dzieci własnych słabości • ukształtowanie umiejętność rozładowywania napięć i emocji poprzez aktywność fizyczną |
|||
|
Kształtowanie zachowań służących zdrowiu - zdrowe odżywianie i higiena |
|||
|
1 |
Pogłębienie wiedzy dzieci na temat zdrowia– tematyka tygodniowa na temat zdrowia i zdrowego odżywiania/ciała człowieka i higieny |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
2. |
Kształtowanie u przedszkolaków nawyków dbania o zdrowie i higienę osobistą: – ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu) – dbanie o higienę poprzez: mycie zębów po posiłkach, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu. |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
3. |
Przeprowadzenie zajęć z kalendarza świąt nietypowych (*dowolnie wybrane przez nauczycieli grup): – Światowy dzień pierwszej pomocy – Światowy dzień mycia rąk – Dzień dyni – Dzień marchewki – Dzień logopedy |
II połowa września 2025 *15.10.2025
*31.10.2025. *03.04.2026 06.03.2026 |
Nauczciele wszystkich grup K.P. |
|
Spodziewane efekty: • nabywanie i wzbogacenie wiedzy dzieci na temat zdrowia • kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego i innych • kształtowanie umiejętności określonych mianem życiowych • podniesienie jakości oraz ewaluacja działań podejmowanych na rzecz zdrowia dzieci przez nauczycieli • przekazanie dzieciom wzorców „zdrowego życia” |
|||
|
Pierwsza pomoc |
|||
|
1. |
Utrwalenie znajomości numerów ratunkowych wśród dzieci oraz poznanie informacji jakie należy udzielić dyspozytorowi pogotowia |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
2. |
Preorientacja zawodowa w przedszkolu – zorganizowanie spotkania z ratownikiem medycznym/pielęgniarką lub lekarzem |
W ciągu roku szkolnego |
R.U. T.H. |
|
Spodziewane efekty: • nabywanie i wzbogacenie wiedzy dzieci na temat zachowania się w różnych zagrażających sytuacjach życiowych • nabycie umiejętności prawidłowego wezwania pomocy • poznanie specyfikacji pracy ratownika/lekarza/pielęgniarki |
|||
|
PRIORYTET 2 Przedszkole miejscem edukacji obywatelskiej - kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałość o bezpieczeństwo własne i innych. |
|||
|
Zadania |
Termin |
Odpowiedzialni |
|
|
Edukacja obywatelska |
|||
|
1. |
Rozwijanie zdolności skutecznego angażowania się na rzecz wspólnego lub publicznego interesu poprzez promowanie idei wolontariatu na terenie przedszkola. Zaangażowanie przedszkola w akcje charytatywne o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim. |
W ciągu roku szkolnego |
Zgodnie z przydziałem zadań dodatkowych. |
|
2. |
Organizacja: "Dnia praw dziecka" w przedszkolu przy jednoczesnym akcentowaniu obowiązków dzieci w domu i przedszkolu, zależnych od wieku i możliwości dzieci. |
20.11.2025 |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
3. |
Wdrażanie dzieci do świadomego podejmowania decyzji poprzez organizowanie gier i zabaw decyzyjnych (gry planszowe, symulacje społeczne). Umożliwienie dzieciom podejmowania prób decydowania w ważnych dla niego sprawach, indywidualnie i w ramach działań grupy rówieśniczej. |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
Spodziewane efekty: • wzmocnienie u dzieci wiary we własne możliwości • nabywanie i wzbogacenie wiedzy dzieci na temat praw dziecka • rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci (kompetencje obywatelskie) |
|||
|
Kształtowanie postaw społecznych |
|||
|
1. |
Obchody „Dnia Przedszkolaka” – podkreślanie wartości przedszkola w rozwoju i edukacji dzieci, czerpanie radości przez dzieci z bycia przedszkolakiem. |
Wrzesień |
Nauczycielki wszystkich grup ( organizacja nauczycielki grup staryszch) |
|
2. |
Budowanie poczucia bliskości i bezpieczeństwa w grupie dzięki zabawom integracyjnym/z wykorzystaniem metody KLANZA |
Cały rok szkolny |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
3. |
Dbałość o zdrowie psychiczne dzieci poprzez organizowanie zabaw relaksacyjnych i wyciszających, wprowadzenie elementów bajkoterapii, muzykoterapii, czytanie dzieciom literatury terapeutycznej, zorganizowanie „Kącika relaksacji/wyciszenia” w salach. |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
4. |
Nauka rozwiązywania konfliktów przez dzieci . |
W ciągu roku szkolnego |
Pedagog specjalny |
|
5. |
Pełnienie przez dzieci dyżurów – ustalenie wspólnie z dziećmi zasad wyboru dyżurnych oraz sposobu realizacji zadań dyżurnego |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
Spodziewane efekty: • nabycie przez dzieci umiejętności dyskutowania i słuchania innych oraz umiejętności dokonywania wyborów. • nabycie umiejętności rozumienia potrzeb i trudności innych • poznanie strategii radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych uczuć
|
|||
|
Kształtowanie postaw patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę |
|||
|
1. |
Realizacja tematyki tygodniowej: "Polska moja ojczyzna". Rozwijanie poczucia przynależności narodowej − oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno Polski. |
Listopad 2025 Maj 2026 |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
2. |
Uroczysta akademia w ramach obchodów rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości - wspólne śpiewanie hymnu narodowego. Udział w akcji MEN: "Szkoła do hymnu" (jeśli ministerstwo będzie kontynuowało akcję w 2025) |
Listopad 2025 |
Nauczycielki grup młodszych- organizacja |
|
3. |
Zapoznanie dzieci z wybranymi symbolami związanymi z regionami Polski ukrytymi w podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach, np. „Wars i Sawa”, „Bazyliszek”, „O warszawskiej syrence”, „Smok wawelski” |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
4. |
Utrwalenie polskich symboli narodowych, kształtowanie poczucia szacunku do symboli narodowych. |
Listopad 2025 Maj 2026 |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
5. |
Wykorzystanie książek i publikacji do rozwijania u dzieci poczucia tożsamości narodowej – stworzenie przez nauczycieli bibliografii we współpracy z Gminną Biblioteką |
Cały rok szkolny |
K.P., B.B. |
|
Spodziewane efekty: • rozwijanie u dzieci poczucia tożsamości narodowej • nabycie przez dzieci umiejętności rozpoznawania symboli narodowych (godło, flaga, hymn),umiejętności nazywania wybranych symboli związanych z regionami Polski ukrytych w podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach • opanowanie umiejętność odpowiedniego zachowania się w obecności symboli narodowych i religijnych oraz w miejscach szczególnie związanych z historia narodu i ojczyzny |
|||
|
PRIORYTET 4 Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień |
|||
|
Zadania do realizacji |
Termin |
Osoby odpowiedzialne |
|
|
1. |
Organizacja bilblioteczki dla rodziców z książkami o tematyce profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci. |
Cały rok szkolny |
Dyrektor/ Psycholog/ Pedagog specjalny |
|
2. |
Utrzymywanie stałego kontaktu z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Bielsku-Białej |
Cały rok szkolny |
Dyrektor/ Psycholog/ Pedagog specjalny Specjaliści, wychowawcy grup |
|
3. |
Uczestnictwo w akcji „Dzień bezpiecznego internetu” – inicjatywie mającej na celu informowanie o zagrożeniach płynących z sieci oraz promowanie bezpieczeństwa informatycznego. |
11.02.2026 |
W.K. J.Sz. Psycholog |
|
4. |
,,Skarpetkowa terapia emocji”- ogólnopolski projekt edukacyjno-terapeutyczny autorstwa Anny Kaim |
Cały rok szkolny |
Pedagog specjalny – W.K., Psycholog K.B., Nauczycielki wszystkich grup |
|
Spodziewane efekty: • wzrost świadomości dzieci o negatywnych konsekwencjach związanych z nadmiernego korzystaniem z internetu/gier komputerowych • umacnianie poczucia własnej wartości • rozwijanie empatii, współpracy rówieśniczej • nauka radzenia sobie z kryzysami • nauka budowania dobrych relacji |
|||
|
PRIORYTET 8 Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości dziecka poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce. |
|||
|
Zadania |
Termin |
Osoby odpowiedzialne |
|
|
1. |
Innowacja pedagogiczna autorstwa Katarzyny Pasierbek ,,Wesołe sylabki”- nauka wczesnego czytania metodą sylabową w oparciu o elementy metody symultaniczno-sekwencyjnej autorstwa Jagody Cieszyńskiej |
Cały rok szkolny |
K.P. + Wszyscy nauczyciele |
|
2. |
Systematyczne prowadzenie zajęć matematycznych oraz zabaw badawczych z wykorzystaniem naturalnych okazów (owoce, warzywa, kwiaty sezonowe, żołędzie, kasztany itp.) oraz przedmiotów codziennego użytku |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
|
3. |
Organizacja „Dnia Matematyki”w przedszkolu |
13.03.2026 |
Nauczyciele grup |
|
4. |
Planowanie zajęć z zakresu podstaw kodowania z wykorzystaniem maty do kodowania, gier edukacyjnych z użyciem ,,Bee-Bot’a” oraz ,,Ozobot’a”. |
Cały rok szkolny |
Chętni Nauczyciele B.B. |
|
5. |
Wzbogacanie bazy przedszkolnej w pomoce dydaktyczne ułatwiające organizację i podnoszące atrakcyjność zajęć matematycznych. |
Cały rok szkolny |
Dyrektor Nauczyciele grup |
|
6. |
Zorganizowanie kącika przyrody, gromadzenie materiału przyrodniczego i uzupełnianie go na bieżąco (sezonowość). |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
|
7. |
Spacery i wycieczki, obserwacja przyrody. Rozumienie istoty zmian zachodzących w świecie roślin i zwierząt, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów zapachów. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
|
Spodziewane efekty: • wsparcie rozwoju poznawczego dzieci zarówno uzdolnionych, jak i dzieci z trudnościami - rozbudzanie ciekawości poznawczej oraz umiejętności obserwacji i wnioskowania • wzbogacania wiedzy matematycznej i przyrodniczej, kształtowanie dojrzałości szkolnej • wzbogacenie warsztatu nauczycieli • budzenie przyjaznego stosunku do roślin i zwierząt poprzez kształtowanie właściwych postaw i zachowań • wdrożenie do nauki czytania metodą sylabową |
|||
3. Realizacja zadań wynikających z działalności statutowej przedszkola
3.1 Udział dzieci i nauczycieli w konkursach
Udział w konkursach organizowanych przez instytucje zewnętrzne: plastycznych, muzycznych, recytatorskich, przyrodniczych i ekologicznych.
Korzystanie z bazy konkursów na stronach:
https://blizejprzedszkola.pl/konkursy
Organizacja konkursu przez przedszkole ,,Jakim kwiatem jest moja mama?” – konkurs plastyczny Kwiecień/Maj 2026 Dyrektor + Chętne nauczycielki
3.2 Organizacja imprez i uroczystości ogólnoprzedszkolnych
|
Lp. |
Nazwa imprezy/uroczystości |
Termin realizacji |
Uwagi |
|
1. |
Korowód Dożynkowy |
Wrzesień 2025 |
Dyrektor |
|
2. |
Dzień Przedszkolaka połączony z Pasowaniem na Przedszkolaka - na sportowo (uroczystość w ogrodzie przedszkolnym) |
Wrzesień 2025 |
K.P., B.B., M.G. Pom.naucz.: K.J., L.K. |
|
3. |
„Święto Niepodległości Polski” – udział w akcji „Do hymnu” – wspólny śpiew |
Listopad 2025 |
T.H., R.U.. Pom. naucz.: J.Z.,L.D. |
|
4. |
Dzień Pluszowego Misia |
Listopad 2025 |
W grupach |
|
5. |
Mikołajki |
Grudzień 2025 |
Dyrektor, K.P., B.B., M.G. Pom. naucz. L.D., J.Z., -Paczki dla dzieci : Nauczycielki wszystkich grup |
|
6. |
Bal karnawałowy |
Styczeń 2026 |
K.P.-prowadzenie B.B. Nauczycielki wszystkich grup Pom. naucz. K.J., L.K |
|
7. |
Dzień Babci i Dzień Dziadka |
Styczeń 2026 |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
8. |
Powitanie wiosny |
Marzec 2026 |
W grupach |
|
9. |
Spotkanie z Kurką i Zającem |
Marzec 2026 |
K.P., B.B., M.G. Pom naucz. K.J., L.K. |
|
9. |
Światowy Dzień Ziemi |
Kwiecień 2026 |
W grupach |
|
11. |
Piknik Rodzinny |
Maj/Czerwiec 2026 |
Nauczycielki wszystkich grup |
|
12. |
Pożegnanie Starszaków |
Czerwiec 2026 |
Nauczycielski starszych grup Pom. naucz. K.J., L.K. |
3.3 Współpraca ze środowiskiem lokalnym
|
L.p. |
Instytucje |
Osoba odpowiedzialna |
Termin |
|
1. |
Cykl spotkań z ciekawymi ludźmi – rodzicami przedszkolaków (doradztwo zawodowe) |
Nauczycielki wszystkich grup |
Zgodnie z tematyką zajęć |
|
2. |
Szkoła Podstawowa nr 2 w Jaworzu |
Nauczycielki starszych grup |
Maj/Czerwiec 2026 |
|
3. |
Gminna Biblioteka |
Nauczycielki wszystkich grup |
Zgodnie z tematyką zajęć |
|
4. |
Poradnia psychologiczno-pedagogiczna |
Psycholog i Pedagog |
Zgodnie z aktualnymi potrzebami |
|
5. |
Nadleśnictwo |
Nauczycielki wszystkich grup |
Kwiecień 2026 |
|
6. |
Policja |
Dyrektor + Nauczycielki wszystkich grup |
Wrzesień/ Październik 2025 |
|
7. |
Straż pożarna |
Dyrektor + Nauczycielki wszystkich grup |
Wrzesień/ Październik 2025 |
|
8. |
Lokalne media – promocja przedszkola ,,Echo Jaworza” |
Sz.J. |
Na bieżąco w ciągu roku |
3.4 Przydział zadań i zajęć dodatkowych nauczycielom
|
Lp. |
Zadanie dodatkowe |
Nazwisko i imię nauczyciela |
|
1. |
Protokolant. Koordynator współpracy z przedstawicielem Podręcznikarni. Stroje. |
Biedroń Bogusława |
|
2. |
Zabawki ogrodowe. |
Gluza Monika |
|
3. |
Zabawki ogrodowe |
Habas Teresa |
|
4. |
Dbałość o wystrój I piętra. |
Urban Renata |
|
5. |
Prowadzenie logo rytmiki w każdej grupie. Prowadzenie uroczystości przedszkolnych. Przygotowywanie dzieci do konkursów i występów zewnętrznych/ przeglądów. Koordynator do spraw zakupu materiałów i przyborów papierniczych. Stroje. |
Pasierbek Katarzyna |
|
6. |
Uaktualnianie strony internetowej przedszkola. Koordynator do spraw dostępności przedszkola. Koordynator do sparaw Ochrony Małoletnich |
Kubala Wioletta |
|
7. |
Uaktualnianie strony internetowej przedszkola. Gazetka dla rodziców - ogłoszenia. Organizacja akcji charytatywnych. Wyszukiwanie i prowadzenie konkursów dla dzieci. Współpraca z redakcją „Echo Jaworza”. |
Szimke Justyna |
|
9. |
Koordynator do spraw zakupu materiałów i przyborów papierniczych. Koordynator do spraw udzielania I pomocy. |
Walusiak Monika |
3.5 Zespoły zadaniowe nauczycieli
|
Lp. |
Nazwa zespołu |
Skład zespołu |
Koordynator zespołu |
Terminy realizacji |
|
1. |
Zespół do spraw dokumentacji |
Wilczek Karolina Biedroń Bogusława Pasierbek Katarzyna |
Karolina Wilczek |
Cały rok szkolny zgodnie z potrzebami |
|
2. |
Zespół do spraw Rekrutacji |
Pasierbek Katarzyna Biedroń Bogusława Gluza Monika Habas Teresa |
Pasierbek Katarzyna |
Zgodnie z Zarządzeniami Organu Prowadzącego |
|
3. |
Zespół do spraw promocji |
Urban Renata Szimke Justyna Kubala Wiolett |
Szimke Justyna |
Cały rok szkolny |
|
4. |
Zespół do spraw wewnętrznego doskonalenia nauczycieli i awansu zawodowego |
Biedroń Bogusława Pasierbek Katarzyna Gluza Monika Habas Teresa Szimke Justyna |
Biedroń Bogusława |
Cały rok szkolny |
|
5. |
Zespół d/s pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Pasierbek Katarzyn Rusin Wioletta Szimke Justyna Walusiak Monika Dyrektor |
Pasierbek Katarzyna |
Cały rok szkolny |
