Każdy przedszkolak lubi śpiewać, grać i tańczyć

Każdy przedszkolak lubi śpiewać, grać i tańczyć.  „Tygryski” przekonały się, że nawet podczas zabaw z piosenką i muzyką można wykorzystać elementy kodowania. Podczas spotkania nr 2 pt. „Muzyczny kod” dzieci odwiedziły owocową krainę, w której dobierały sylwety owoców do kolorów dzwonków i wygrywały wskazaną ilość dźwięków. Grupa stworzyła też wesoły zespół muzyczny, który grał na kubeczkach wg kodu, ułożonego z symboli graficznych.


Przedszkolaki tworzyły „Witaminowy kod”, wybierając odpowiednie obrazki

„Tygryski” rozpoczęły swoją przygodę z „kodowaniem i programowaniem”. Podczas pierwszego spotkania offline w ramach konkursu „Cała Polska Programuje” wykonały zmodyfikowaną wersję zadania nr 1 pt. „Zaprogramuj zdrowie”. Przedszkolaki tworzyły „Witaminowy kod”, wybierając odpowiednie obrazki, ucząc się przy okazji, że owoce i warzywa są bardzo zdrowe i należy je jeść jak najczęściej. 

 

Zakodowane gry planszowe

W trakcie wykonywania 6. zadania nasza grupa samodzielnie ułożyła "plansze do gry", wykonała pionki z klocków, a także ustaliła reguły, jakie obowiązywały w trakcie rozgrywki. Każda z czterech grup osiągnęła sukces i dotarła do celu. Radość z wygranej widać na zdjęciach.

Kubeczki od A do Z

„Kubeczkowy zawrót głowy” – tak można nazwać 5. spotkanie „Tygrysków” w ramach konkursu "Cała Polska Programuje".  Przedszkolaki z naszej grupy poradziły sobie z dobieraniem kolorów do kubeczków, układały wieże wg ilości kropek, wg kodu – koloru oraz kodu z układem kolorów. Teraz już wiemy, że zabawa z kubeczkami jest świetna. Zadanie 5. „Kubeczki od A do Z” zostało wykonane!

Rysuje Maluje Koduje

„Rysuję, maluję, koduję” to czwarta aktywność, w której „Tygryski” brały udział. Podczas zajęć, dzieci odkodowały wielkość owoców, przeliczały i dopasowywały kartoniki z ilością kropek. Słuchając komend, podawanych kolejno przez nauczycielkę, tworzyły „owocową kompozycję” z elementów.

Marzę, myślę, konstruuję

Podczas aktywności nr 3 każdy „Tygrysek” „przemienił się” w konstruktora. Dzieci dowiedziały się na spotkaniu co to jest wynalazek, kto to był Leonardo Da Vinci, a także obejrzały galerię jego wynalazków. Wg hasła „Marzę, myślę, konstruuję” wszystkie dzieci zabrały się do tworzenia.