W świecie kolorów
„W świecie kolorów” to temat przewodni kolejnych zabaw „Tygrysków”, w ramach europejskiej akcji CODE WEEK. Tym razem celem było rozwijanie percepcji wzrokowej i myślenia dzieci oraz doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów podstawowych i wybranych. W trakcie zajęć bawiliśmy się, sylabizując krótką rymowankę na temat zmysłów.
Kodowanie z figurami
„Kodowanie z figurami” to cykl aktywności przeprowadzonych w naszej grupie w ramach Tygodnia Kodowania CODE WEEK. Podczas zabawy „Tygryski” układały elementy wg wielkości rosnącej i malejącej, w wyznaczonym przez strzałkę kierunku, a potem rozpoczęły zabawę z figurami.
Zakodowany prezent
Podczas CODE WEEK grupa „Tygrysków” poradziła sobie doskonale z zadaniem , które polegało na odkodowaniu zaszyfrowanego obrazka. Do jego ułożenia wykorzystaliśmy kolorowe kartoniki, które musiały pojawić się w miejscu przyporządkowanych do nich figur geometrycznych. Dlatego, że opowiadaliśmy o urodzinach, efektem naszych działań był obrazek „Urodzinowego prezentu”, który wyłonił się na macie edukacyjnej.
Code Week
W tym roku nasze przedszkolaki dołączyły do ogólnoeuropejskiej akcji CODE WEEK, która odbywa się w dniach 10 do 25 października. CODE WEEK czyli Europejski Tydzień Kodowania to oddolna, ogólnoeuropejska inicjatywa wspierana przez Komisję Europejską, w ramach której promuje się m.in. idee kreatywności oraz rozwiązywania problemów. Dzieci ze wszystkich grup przedszkolnych bawiły się „w kodowanie”, doskonaląc swoje myślenie
Debugowanie czyli błędy są ok
„Debugowanie czyli błędy są ok” to 10. ostatnie z zadań, z którymi zmierzyły się „Tygryski”. Dzieci w prosty sposób odszukiwały co nie pasuje do reszty, starając się powiedzieć dlaczego. Podczas zabaw wykorzystano zabawki, okazy przyrody, klocki, tablicę interaktywną i karty pracy. Przedszkolaki odszukały też błąd w układzie strzałek i znalazły drogę jego naprawy. Teraz każdy „Tygrysek” wie, że zawsze można się pomylić, zrobić błąd, ale warto szukać sposobów na jego naprawę.
Bezpieczni w sieci
Czy przedszkolaki wiedzą, co to jest Internet? To dla 4-latków trudne pojęcie. Dlatego na dzisiejszym spotkaniu "Tygryski" dowiedziały się co to jest, oglądając krótki film edukacyjny. Rozmawialiśmy także o tym, czy w tzw. "sieci" spotykamy tylko znane nam, przyjazne osoby. Żeby zrozumieć, że korzystanie z Internetu musi być bezpieczne, zrobiliśmy sobie doświadczenie z plątaniną kubeczków. Była to wspaniała, pełna radości zabawa.
Pętle czyli szukamy powtórzeń w życiu
„Pętle czyli szukamy powtórzeń w życiu” – podczas aktywności nr 9 „Tygryski” układały różnorodne, jesienne rytmy. Oprócz tej znanej już zabawy przedszkolaki starały się odnaleźć, to, co w życiu pojawia się cyklicznie. Wspólnie ustaliliśmy, że dzień zamienia się w noc, a po niej znów przychodzi dzień oraz, że pory roku biegną cały czas w określonym porządku. W zrozumieniu tych trudnych zagadnień pomogło nam układanie rytmów z obrazków i kubeczków. Nawet zabawa ruchowa była oparta na rytmicznie powtarzających się ruchach.
Gesty, symbole, bloczki
"Strzałki, tornado, dłonie, stopy" - to symbole graficzne, które w trakcie kodowania można wykorzystywać jako komendy. Podczas wykonywania zadania nr 7 "Tygryski" "zatańczyły" wg podanego kodu. Kod składał się z początku (koło zielone), komend (mini zadań do wykonania) oraz zakończenia (koło czerwone). Tym sposobem dzieci wykonały zakodowany taniec do piosenki "Zielony ogórek".
Strona 1 z 2